🔵 Μάθημα 2: Κουμπιά A και B. Σειρά μαθημάτων Microbit
“Πατάω κουμπί και… ξεκινάει η μαγεία!”
Στο δεύτερο μάθημα με το BBC Micro:bit, θα μάθουμε πώς να χρησιμοποιούμε τα δύο κουμπιά του: το A και το B. Αυτά τα κουμπιά είναι οι πρώτες μας εισόδους (inputs) και μας επιτρέπουν να επικοινωνούμε με το πρόγραμμα μας!
🧠 Τι είναι τα inputs;
Ένα input είναι κάτι που κάνει ο χρήστης (όπως το πάτημα κουμπιού), και το micro:bit το “διαβάζει” για να αποφασίσει τι να κάνει.
🖱️ Τα κουμπιά A και B
Το micro:bit έχει δύο κουμπιά στο μπροστινό του μέρος:
-
Κουμπί A – Αριστερά
-
Κουμπί B – Δεξιά
Μπορείς να προγραμματίσεις το κάθε κουμπί να κάνει κάτι διαφορετικό όταν το πατήσεις. Για παράδειγμα:
-
Να δείχνει εικόνες
-
Να γράφει λέξεις
-
Να ενεργοποιεί φώτα ή ήχους
-
Να ξεκινάει ένα παιχνίδι!
🧪 Project: Διαλέγω πρόσωπο! 😄😐😢
Θα φτιάξουμε ένα απλό πρόγραμμα που:
-
Πατώντας το κουμπί A δείχνει ένα χαρούμενο πρόσωπο
-
Πατώντας το κουμπί B δείχνει ένα λυπημένο πρόσωπο
-
Πατώντας A+B μαζί δείχνει ένα ουδέτερο πρόσωπο
🧾 Κώδικας:
Μπορείς να το δοκιμάσεις στο MakeCode!
🧰 Τι μάθαμε σήμερα;
✅ Πώς να χρησιμοποιούμε τα κουμπιά A και B
✅ Πώς να φτιάξουμε αντιδράσεις σε εντολές του χρήστη
✅ Πώς να δείχνουμε εικόνες στην οθόνη του Micro:bit
🔜 Τι έρχεται στο επόμενο μάθημα;
Μάθημα 3: Φτιάχνω το πρώτο μου παιχνίδι με animation! 🎲
Θα μάθουμε πώς να δείχνουμε κινούμενες εικόνες και να φτιάξουμε ένα mini reaction game!
🎓 Σου άρεσε το μάθημα; Πάτα A 😄 ή B 😢 (χαχα)
📩 Στείλε μας τα δικά σου προγράμματα και φωτογραφίες από τις κατασκευές σου για να τα παρουσιάσουμε στο blog!
📌 Μείνε συντονισμένος για το επόμενο μάθημα της σειράς “Micro:bit και Ρομποτική”!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου